Ombouw Zoertermeerlijn


Update: 14 augustus 2006

Al enige tijd wordt er hard gewerkt om de Zoetermeerlijn om te bouwen en geschikt te maken voor de RandstadRaillijnen 3 en 4. Hierbij ziet u wat actuele en soms oudere foto's van de werkzaamheden. Het zijn niet foto's van alle stations (of haltes, zoals u wilt), maar van een aantal willekeurige.




bord RandstadRail Oude Vlietbrug Nieuwe Vlietbrug
De Vlietbrug werd compleet vernieuwd.
bord RandstadRail Halte Forepark in aanbouw Halte Forepark in aanbouw
De halte Forepark bestond nog niet en wordt een compleet nieuwe halte.
bord RandstadRail Nieuw kopeindpunt RR lijn 3 Restanten
Bij de halte Centrum West komt het kop-eindpunt van lijn 3. Lijn 3 zal dus twee keer halteren bij Centrum West.
bord RandstadRail Oude halte Stadhuis Nieuwe halte Stadhuis
De halte Stadhuis blijft overkapt en blijft nagenoeg ongewijzigd na de aanpassing. Het spoor werd verhoogd en de perrons vernieuwd.
bord RandstadRail Halte Palenstein in aanbouw Halte Palenstein in aanbouw
De halte Palenstein nadert zijn voltooiing.
bord RandstadRail Splitsing Krakeling en Oosterheemlijn De nieuwe halte in aanbouw
Na de halte Seghwaert komt de aftakking van de Oosterheemlijn.
Oud NS-bord Station Meerzicht in volle glorie Ombouw station Meerzicht
In Meerzicht zullen de sporen worden verhoogd en houdt het perron dezelfde hoogte.
Vervangend vervoer Halte Driemanspolder TNT Post bij Driemanspolder
Driemanspolder blijft een groot overstappunt. De Mandelabrug verbindt de halte met Station Zoetermeer van NS.
bord RandstadRail Halte Delftsewallen Halte delftsewallen
Bij de halte Delftsewallen moet nog flink worden gewerkt. Maar lijn 3 gaat later rijden dan lijn 4, dus er is nog wat extra tijd.
bord RandstadRail Halte Dorp in aanbouw Halte Dorp in aanbouw
Hetzelfde geldt voor de halte Dorp.



Als u opmerkingen heeft, e-mail mij dan.

Deze pagina is onderdeel van Tramfoto.nl.